Zpracování témat se upravuje na základě konzultace se zákazníkem
Ukázky témat vzdělávání, která pro Vás provedeme.
Personalistika v akci
Personální plánování
Nábor a výběr zaměstnanců
Zařazení a trénink zaměstnanců
Pracovní výkon – motivace, mzda
Autorita vedoucího – získání, udržení
Řízení a vedení zaměstnanců
Budování, stabilizace týmu a jeho vedení
Příprava hodnocení zaměstnanců
Hodnocení zaměstnanců
Zaměstnanci a pracovní právo
Vztahy ve společnosti
Zdraví a bezpečnost při práci
Řízení času – Time Management
Delegování
Příprava na změny
Řešení problémů
Plánování
Prevence proti stresu, efektivní odpočinek a relaxace a Řízený behaviorální přijímací pohovor
Vyhledávání a výběr vhodných osob na určité funkce, profese
Organizace konferencí, sympózií
Analýza problémových situací a krizový management
PERSONALISTIKA V AKCI
chápat své místo v přípravě náboru a výběru, umístění, zapracování a rozvoji pracovníků
rozumět práci personálních a školících specialistů
PLÁNOVÁNÍ PERSONÁLU
definovat budoucí požadavky na zaměstnance (kvalifikace, počet, časový horizont)
definovat požadavky na zajištění kvalitních zaměstnanců (požadavky pracovní pozice)
popisovat náklady na nábor, výběr, výcvik, mzdy zaměstnanců
NÁBOR A VÝBĚR ZAMĚSTNANCŮ
chápat principy náboru a výběru zaměstnanců
rozumět svojí roli v systému náboru a výběru
připravovat se na rozhovor a vést výběrový rozhovor
účastnit se při rozhovorech a výběrových procesech
posuzovat vhodnost uchazeče vzhledem k požadavkům týmu a podniku
plánovat a realizovat dobrá nástupní schémata ve svém oddělení
ZAŘAZENÍ A ZÁCVIK
znát podstatu a podmínky zařazování zaměstnanců
připravovat program úvodní přípravy a pracovní zkušenosti zaměstnanců
LIDSKÉ FAKTORY PRACOVNÍHO VÝKONU
rozumět chování zaměstnanců
identifikovat faktory, které lidi motivují a faktory, které lidi nemotivují
znát a využívat pracovní a výkonovou motivaci
poznat přínosy, které na pracoviště přináší ocenění výkonu
chápat význam osobní profesní orientace a očekávání zaměstnance
odhalovat zdroje loajality s firmou a příčiny vnitřní výpovědi zaměstnanců
ÚLOHA AUTORITY VEDOUCÍHO
vědět, co je autorita, jak se získává a používá na pracovišti
znát zdroje vůdcovské autority a budovat vlastní autoritu
používat autority ve prospěch pracovního týmu a organizace
VEDENÍ ZAMĚSTNANCŮ
hodnotit vlastní vůdcovské kvality a potenciál a přizpůsobit jej vedeným jednotlivcům
radit podřízeným
radit se s podřízenými
VEDENÍ TÝMU
znát a rozvíjet manažerské dovednosti potřebné k vedení týmu
zjišťovat potřeby pro sestavení a motivaci pracovních týmů a jejich členů
vytvářet pracovní týmy
zvyšovat jejich výkonnost plánováním a výcvikem
rozvíjet potenciál jednotlivců pro týmovou práci
vést skupinové diskuse ke společnému řešení problémů a rozhodování
přispívat do diskusí k řešení problémů
hodnotit práci týmu a navrhovat proces rozvoje
efektivně vést tým
PŘÍPRAVA HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
definovat vlastní roli v systému hodnocení na pracovišti
chápat přínosy, které ocenění zaměstnanců přináší na pracoviště
určovat kriteria výkonnosti zaměstnanců
posuzovat perspektivu možného rozvoje zaměstnanců
stanovovat cíle a cesty profesního rozvoje zaměstnanců
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
řídit pravidelné plánování schůzek pro hodnocení zaměstnanců
plánovat, připravovat efektivní hodnotící rozhovory
vést hodnotící rozhovory
vyhodnocovat informace získané při rozhovoru
poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu pro hodnoceného
ZAMĚSTNANOST A PRACOVNÍ PRÁVO
znát práva a povinnosti podniku a zaměstnanců plynoucí ze zákoníku práce
znát možnosti a podmínky pracovního přeložení
znát podmínky rozvázání pracovního poměru a výpovědi
vysvětlovat pracovní smlouvu a jak může být změněna
VZTAHY VE SPOLEČNOSTI
vytvářet a udržovat důvěru podřízených, poskytovat jim podporu
vytvářet a udržovat důvěru a podporu bezprostředního nadřízeného
vytvářet a udržovat dobré vztahy s kolegy
zajišťovat a minimalizovat příčiny konfliktů
řešit disciplinární problémy čestnou a správnou cestou
zavádět disciplinární procedury a postupy řešení stížností
ZDRAVÍ A BEZPEČNOST
znát nejdůležitější právní opatření vztahující se k ochraně zdraví a bezpečnosti
vysvětlovat svoje povinnosti a zodpovědnost za zdraví a bezpečnost, totéž u svých spolupracovníků
demonstrovat nějaká praktická hlediska bezpečnosti
nabízet myšlenku bezpečnosti jejich týmům
vysvětlovat některé právní aspekty a aspekty disciplinárních procedur spojených s bezpečností
hrát aktivní roli při pomáhání svému pracovnímu týmu udržet zdraví a bezpečnost
ŘÍZENÍ ČASU
identifikovat cesty lepšího využití pracovního dne lepším řízením času
analyzovat problém řízení času a hledat nejlepší řešení
DELEGOVÁNÍ
předcházet problémům při delegování
delegovat efektivně
PŘÍPRAVA NA ZMĚNY
identifikovat síly, které způsobují změny
předpovídat a rozeznat reakce na změnu
překonávat odpor ke změnám
vytvářet atmosféru, v níž je změna přijata nebo dokonce přivítána
ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ
řešit problémy aplikováním vhodných technik a osvojením si vhodného přístupu
osvojit si generování nových myšlenek při řešení problémů
zdokonalovat dovednosti své i svého týmu pro řešení problémů
PLÁNOVÁNÍ PROFESNÍ KARIÉRY a PREVENCE STRESU A RELAXACE
stres v lidském životě
stres v organizaci
náročné, zátěžové a konfliktní situace
diagnóza stresu (zdroje, příznaky, mechanismy obrany)
antistresová ochrana a relaxace metodika chování v situacích ohrožení